Διάγνωση οχημάτων

Τα νέα οχήματα είναι εξοπλισμένα με μια σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία ονομάζονται συστήματα διαχείρισης κινητήρα, ρύθμισης πέδησης, αερόσακου, σασμάν, κλιματισμού, κεντρικού κλειδώματος, φώτων και πολλά ακόμη. Τα συστήματα αυτά διαθέτουν εγκεφάλους για τον έλεγχο της λειτουργίας τους με μικροεπεξεργαστή, που επεξεργάζεται τις πληροφορίες των αισθητήρων και ενεργοποιεί κάποιες βαλβίδες ή σερβομηχανισμούς όταν χρειάζεται, τέτοιες βαλβίδες είναι τα μπεκ, η βαλβίδα ανακύκλωσης, οι κλειδαριές, οι βαλβίδες του ABS στην υδραυλική μονάδα κλπ.

Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πλέον την υποδομή για μια σωστή διάγνωση. Η διάγνωση στα αυτοκίνητα είναι απαραίτητη και βοηθάει τον τεχνικό στην επιδιόρθωση της βλάβης. Τα πλέον σημαντικά αποτελέσματα της διάγνωσης είναι η ασφάλεια των επιβατών, η καλή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων και η διευκόλυνση του συνεργείου σε περίπτωση επισκευής.

Τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν όλο και περισσότερα συστήματα που ελέγχονται ηλεκτρονικά. Αυτό ενώ δημιουργεί κάποιες καλύτερες προϋποθέσεις στη οδήγηση συγχρόνως ανεβάζει τον πήχη της υποδομής για τα συνεργεία αυτοκινήτων. Για τα παραπάνω συστήματα απαιτείται διάγνωση για γρήγορη και ακριβή αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.

Ο έλεγχος της λειτουργίας των επιμέρους συστημάτων σε ένα όχημα, αυτόματα σημαίνει τον αυτοέλεγχο και την καταγραφή των βλαβών, οι οποίες παρουσιάζονται σε κάποιο σύστημα. Αυτό μπορεί να συμβεί σε τρεις διαφορετικές χρονικές στιγμές, στην εκκίνηση με τον αυτοέλεγχο του συστήματος, στην διάρκεια της λειτουργίας με τον ίδιο τρόπο και στο σβήσιμο του κινητήρα, εάν υπάρχει έλεγχος.

Οι εγκέφαλοι των συστημάτων έχουν μία ή και δύο μνήμες αποθήκευσης των βλαβών οι οποίες μπορούν να αναγνωσθούνε με τη διαγνωστική συσκευή και στη συνέχεια να προχωρήσει ο τεχνικός στην επισκευή.

Επίσης μια νέα εποχή για τον χώρο της διάγνωσης ξεκινά με την E-OBD. Με τη διάγνωση E-OBD μπορούμε να διαγνώσουμε όλα τα οχήματα κατασκευής από το 2000 και νεότερα.

Το σύστημα E-OBD ( European Οn board diagnostics) δηλαδή διαγνωστικός έλεγχος επί του αυτοκινήτου αφορά την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με την οποία υποχρεούνται όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη να έχουν κοινό σύστημα ελέγχου (αρχής γενομένης από 1/1/2001 για τα επιβατικά οχήματα βενζίνης , με επέκταση μέχρι το 2005 και για diesel και LPG) για εκείνα μόνο τα συστήματα του οχήματος που εμπλέκονται / συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την συμπεριφορά του οχήματος ως προς τους ρύπους .